BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Ես հավատում եմ ճակատագրին, որ դեռ կարող ենք լավ ֆիլմեր նկարել, եթե մենք լինենք ՄԵՆՔ»

«Ես հավատում եմ ճակատագրին, որ դեռ կարող ենք լավ ֆիլմեր նկարել, եթե մենք լինենք ՄԵՆՔ»
01.03.2016 | 02:25

«Ման Փիքչերս ստուդիոյի» նկարահանած «Փրկության քարտեզ» ֆիլմը ցուցադրվել է Ավստրիայում, Իրանում, Դանիայում, Շվեդիայում, Ֆինլանդիայում: Ցուցադրություններ են նախատեսվում նաև այլ երկրներում: Հայաստանյան պրեմիերան կայացել է 2015-ի ապրիլին: Ընթացիկ տարվա ապրիլին դարձյալ ներկայացվելու է հայաստանյան կինոթատրոններում: «Փրկության քարտեզին» բարձր գնահատականներ են տվել հայ և օտարազգի պատմաբաններ, դիվանագետներ, հոգևորականներ, մշակութային գործիչներ:
Խաղարկային դրվագներով փաստավավերագրական լիամետրաժ ֆիլմը Եվրոպայի տարբեր երկրներից՝ Նորվեգիայից, Շվեդիայից, Դանիայից, Էստոնիայից Արևմտյան Հայաստան մեկնած հինգ երիտասարդ միսիոներուհիների մասին է: Նրանք Հայոց ցեղասպանության ականատեսներն են և մազապուրծ եղած հայ երեխաների ու կանանց ապաստանների հիմնադիրները: «Փրկության քարտեզ» ֆիլմը վարում և պատմում է ֆինն պատմաբան, կրոնագետ, ցեղասպանագետ Սվանտե Լունդգրենը: Մտահղացման հեղինակը և պրոդյուսերը Մանվել Սարիբեկյանն է, ռեժիսորը՝ Արամ Շահբազյանը, սցենարի հեղինակը՝ Աննա Սարգսյանը: Ֆիլմը նկարահանվել է Նորվեգիայում, Շվեդիայում, Դանիայում, Էստոնիայում, Գերմանիայում, Հունաստանում, Լիբանանում, Արևմտյան Հայաստանում, Սիրիայում, Թուրքիայում և Հայաստանում:
«Փրկության քարտեզի» ուղին, կարծես, այսքանով սահմանափակվում է` բախվելով պետական կառույցների անտարբերության պատին: Հարց է առաջանում` ինչո՞ւ է նկարահանվում ֆիլմ ցեղասպանության մասին, եթե այն, ներսի ու դրսի հանդիսատեսին հասնելու փոխարեն, պետք է շատ այլ ֆիլմերի պես հայտնվի դարակներում: Այս և այլ հարցերի շուրջ է մեր զրույցը «Ման Փիքչերս ստուդիոյի» հիմնադիր տնօրեն, պրոդյուսեր ՄԱՆՎԵԼ ՍԱՐԻԲԵԿՅԱՆԻ հետ:

-«Փրկության քարտեզը» ներառված էր Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցի շրջանակում նկարահանված ֆիլմերի ցանկո՞ւմ:
-Այո, մի քիչ ուշացումով` 2014-ի դեկտեմբերին է ներառվել, երբ նկարահանման աշխատանքների զգալի մասն արված էր: Հայոց ցեղասպանության 100-րդ տարելիցի միջոցառումները համակարգող պետական հանձնաժողովի օժանդակությամբ հնարավոր եղավ ավարտել ֆիլմի նկարահանումը: Հայաստանում մեր ֆիլմին աջակցել են Ազգային կինոկենտրոնը և Հայոց ցեղասպանության 100-րդ տարելիցի միջոցառումներն իրականացնող հիմնադրամը: Դրանք միասին կազմեցին բյուջեի ընդամենը 30 տոկոսը: Եվ, փառք Աստծո, տարբեր երկրներում հայ և այլազգի հրաշալի մարդկանց, կազմակերպությունների աջակցությամբ և օգնությամբ շնորհիվ հնարավոր եղավ իրականացնել այս նախագիծը: Մեր առջև բացվում էին բազում անհավանական դռներ: Երևի դա նրանից էր, որ մենք հիրավի աստվածահաճո գործ էինք անում: Այդ ամենի հետ առանցքային էր, իհարկե, ստեղծագործական խմբի բարձր պրոֆեսիոնալ աշխատանքը, ինչի շնորհիվ հնարավոր եղավ ստեղծել այս ֆիլմը:
-Ինչպե՞ս է կանոնակարգվում պետական աջակցության գործընթացը: Որքան ինձ հայտնի է` աջակցություն են տրամադրում և այլևս չեն միջամտում ֆիլմի ճակատագրին: Կարծես նաև շահույթ չեն ակնկալում:


-Ցավոք, մեր կինոարտադրության ոլորտում օրենսդրորեն դեռ ոչինչ կարգավորված չէ, ամեն բան թողնում են մի քանի պաշտոնյաների ոչ ստանդարտ որոշումների հույսին: Այնպիսի տպավորություն է, որ պետությունը զարգացման ակնկալիք չունի էլ այս ոլորտում: Քսան-երեսուն տոկոս աջակցություն տրամադրելը և շահույթ չակնկալելը հավասար է ոչինչ չանելուն: Ռուսաստանում, Վրաստանում 70 տոկոս աջակցություն է տրամադրվում, պայմանով, որ ֆիլմի վարձույթից ստացված եկամուտի 5-7 տոկոսը հետ վերադարձվի: Այսինքն, պետական աջակցություն ցուցաբերող տվյալ կառույցը (հիմնադրամը) նույնպես շահագրգիռ է լինում, որ ֆիլմը շուկա դուրս գա ու կարողանա իր ֆինանսական ակտիվները շարունակաբար համալրել: Ընդ որում, աջակցությունը ցուցաբերվում է համապարփակ, ըստ փուլերի` սցենարի զարգացումից, արտադրական փուլից մինչև արդեն նկարահանած ֆիլմը կինոփառատոներին ներկայացնելու և տարածելու գործընթացը:
-Ի՞նչ միտք ունի ֆիլմ նկարահանելը, եթե այն պետք է մնա դարակներում:
-Ես անընդհատ բարձրաձայնում եմ այդ խնդիրը, որ չի կարելի գումար ներդնել այնպիսի ֆիլմի արտադրության համար, որը հետագայում սպառում չի ունենալու: Մեզ մոտ պետական ֆինանսավորմամբ նկարվում են ֆիլմեր, որոնք հիմնականում առաջնախաղ են ունենում, աննշան արդյունքներով մի քանի փառատոնի են մասնակցում, բայց, մրցունակ չլինելու պատճառով, պահանջարկ չեն ունենում: Յուրաքանչյուր ֆիլմի արտադրությունը նպատակային պետք է լինի, նախապես պետք է հստակեցնել՝ ում է ուղղված, ինչ խնդիր է լուծում: Մեկ-երկու ձախողումներ կարող են լինել, բայց եթե պարբերաբար է, նշանակում է, որ կինոարտադրողը, մեղմ ասած, անհեռատես է:
-Այսինքն, ֆիլմերը դարակներում են մնում որակյալ չլինելո՞ւ պատճառով:
-Պետք է հասկանալ, որ 20-30 տոկոս պետական աջակցությունը չի կարող նպաստել որակյալ ֆիլմերի ստեղծմանը: Բացի այդ, մեր երկրում ձևավորված չէ կինոշուկա հասկացությունը, վերջերս են սկսել բացվել մեկ-երկու կինոթատրոններ: Չկա կինովարձույթ: ՈՒրեմն գոնե պիտի նկարահանես ֆիլմ, որ մրցունակ լինի դրսի շուկայում: Որովհետև, եթե պրոդյուսերը բյուջեի 50-80 տոկոսը ձեռք է բերում այլ աղբյուրներից, բնական է, որ ներդրողների առաջ պարտավորություն է ունենալու: Ֆիլմից եկամուտ ակնկալելն այս դեպքում պարտադիր պայման է: Այսպիսով, արմատական բարեփոխումներ են պետք կինոոլորտում, հակառակ դեպքում անընդհատ կորուստներ ենք ունենալու` նյութական, բարոյական և մարդկային ռեսուրսների առումով:


-Խնդիրն ընդհանրական է, բայց ցեղասպանության թեմայով ֆիլմի դեպքում ենթադրվում է, որ վերաբերմունքը մի փոքր այլ պետք է լիներ:
-Ես էլ էի այդպես կարծում, բայց պարզվեց, որ դրան լուրջ նշանակություն չի տրվում, նույնիսկ եթե ֆիլմը հաջողվել է: «Փրկության քարտեզը» միայն ցեղասպանության մասին չէ, այլ համամարդկային արժեքների և մարդասիրության: Այն նաև մեր ժողովրդի երախտագիտության տուրքն է օտարազգի երախտավորներին: Այս թեման պետք է պետական պատվերի հավակներ, ոչ թե ստանար նման մասնակի աջակցություն:
«Փրկության քարտեզը» բարձր գնահատականի է արժանացել թե՛ մեզ մոտ, թե՛ դրսում: Տեխնիկական առումով հաջողված է, կառուցվածքը` եզակի: Ցեղասպանությունը ներկայացվում է օտարազգի ականատեսների հուշագրությունների ու վկայությունների միջոցով: Այսինքն, որպես ևս մեկ փաստագրություն կարող են օգտագործել պատմաբանները, դիվանագետները, սՍփյուռքի հայկական կազմակերպությունները: Տեսեք, Հոլոքոստի մասին բոլորը գիտեն, բայց հրեաներն անընդհատ անդրադառնում են այդ թեմային: Գլուխգործոց ֆիլմեր են նկարահանել ու շարունակում են նկարահանել: Եվ Հոլոքոստը ճանաչել են շատ ավելի մեծ թվով երկրներ, քան Հայոց ցեղասպանությունը: Այսինքն, մենք խնդիր ունենք մեր պատմությունը ներկայացնելու:
-Ինչպե՞ս են բացատրում ֆիլմի անտեսման փաստը: Փորձե՞լ եք հարցի պատասխանը ստանալ վերևներում:
-Փորձել եմ անձամբ հանդիպումներ ունենալ: Նախ՝ հետաքրքիր էր իմանալ իրենց՝ պետական աջակցողների կարծիքը ֆիլմի մասին ու նաև ներկայացնել ներկայիս խնդիրները, որոնց լուծման համար անհրաժեշտ են հավելյալ միջոցներ: Անհրաժեշտ է ֆիլմը թարգմանել տարբեր լեզուներով, ներկայացնել փառատոների, Հայաստանում և հնարավորինս շատ երկրներում ցուցադրումներ կազմակերպել: Հարկ է նաև նախագծի հեռուստատեսային հինգմասանոց տարբերակը տարբեր լեզուներով պատրաստել (աշխատանքների 70 տոկոսն արդեն արված է), որ հնարավոր լինի ֆիլմը ցուցադրել տարբեր երկրների հեռուստաալիքներով: Առայժմ հանդիպումների և նոր աջակիցների փնտրտուքի առումով ջանքերս ապարդյուն են: Կինոկենտրոնն արդեն մերժել է խնդրանքս, որովհետև բյուջեում նման գործերի համար գումար նախատեսված չէ: Ես կարծում եմ, որ ֆիլմ արտադրող պետական կառույցների շահերից չեն բխում մրցակից, մասնավոր արտադրող ընկերությունների կայանալն ու զարգանալը: Ցավով պետք է ասեմ նաև, որ կան մեծ թվով չարակամ մարդիկ, որոնք ապատեղեկատվությամբ հետևողականորեն փորձում են մեզ խանգարել, երբ փորձում ենք աջակիցներ գտնել` ֆիլմը ցուցադրելու համար: Ինձ հայտնի են այդ փոքրոգիների անունները:
-Պետական աջակցությամբ նկարահանվող ֆիլմերի առնչությամբ մեզ հետ զրույցում Ազգային կինոկենտրոնի տնօրենն ասել էր, որ մնացած ճանապարհը` ֆիլմի նկարահանումները ժամանակին ավարտելը, փառատոնային, դիստրիբյուտորական հաջողությունները պիտի հարթեն պրոդյուսերները: Ի՞նչ կասեք այս մասին, ի՞նչ պետք է արվեր, որ չեն արել:


-Եթե նման բան ասում է պետական կինոքաղաքականություն իրագործող կառույցի ղեկավարը, դա խոսում է արդեն ձևավորված կարծրատիպի մասին: Իր այդպիսի պատասխանը հակասում է կինոկենտրոնի կայքում տեղադրված իրենց գործունեության դրույթներին, եթե, իհարկե, դա բոլորին է վերաբերում` կինոփառատոների և կինոշուկաների մասնակցության ապահովում, միջազգային կինոփառատոներին և միջազգային այլ կինոմիջոցառումներին մասնակցության ապահովում և այլն: Վերջին հաշվով, ես նույնպես այս երկրի քաղաքացի եմ, և եթե իրենք անջրպետ են դնում պետության և մասնավոր ընկերության միջև, ապա ուզում եմ ճշտել` պետությունն ո՞վ է: Ինչո՞ւ է իրենց թվում, որ միայն իրենք են պետությունը, և պետական գումարներն իրենցն են միայն: Այդ դեպքում մե՞նք ով ենք: Մեր կազմակերպությունը իրավաբանական կարգավիճակ ունի այս երկրում, մենք ունենք մեծ ցանկություն և ունակություն ստեղծելու նոր հաջողված ֆիլմեր: Ի՞նչ ասել է` մենք կամ իրենք:
-Չե՞ք կարծում, որ կինոյի մասին օրենքի ընդունումով դրական տեղաշարժեր կլինեն կինոոլորտում:
- «Կինոյի մասին օրենք» մեզ, իհարկե, վաղուց է անհրաժեշտ, թեկուզ կարծում եմ, մինչ օրենքի ընդունումն էլ կարելի էր օրենսդրական տարբեր ակտերի մշակման-ընդունման միջոցով կարգավորել այս ոլորտը: Ես արդեն առիթ ունեցել եմ իմ կարծիքը հայտնելու, որ շրջանառության մեջ դրված կինոյի մասին օրենքի նախագիծը բավականին թերի է: Ամենակարևոր բացն այն է, որ պետության մասնակցության մեխանիզմը հստակ չէ: Շատ երկրների նման, մեզ նույնպես հարկավոր է ունենալ պետության կողմից ստեղծված կինոֆոնդ, որը օրենքի և օրենսդրական մի շարք ակտերի շրջանակներում հնարավորություն կունենա պետական ռազմավարությունը արդյունավետ իրագործել:
-Կարծում եք՝ «Սուպեր մամա» նայող հանդիսատեսին կհետաքրքրի՞ Ցեղասպանության մասին փաստագրական ֆիլմը:
-Նախ՝ ցեղասպանության մասին ֆիլմը, կարծում եմ, կհետաքրքրի շատերին, եթե լավ է արված և մատուցվում է ճիշտ: Իսկ «Սուպեր մամա» ֆիլմի հետ կապված ասեմ, որ նման ֆիլմեր ստեղծողները անում են այն, ինչ կարողանում են, առավել ևս, որ պետության աջակցությամբ չեն անում: Երբ մութ ու ցուրտ տարիներին շոկոլադի տեսականի չկար, մարդիկ ստիպված թուրքական շոկոլադ` «Derby» էին գնում: Պետք է այլընտրանք տալ հանդիսատեսին:
-Կա կարծիք, որ ցեղասպանության մասին ֆիլմերը պետք է դրսում ներկայացնել, մեզ մոտ տեղյակ են այդ ամենին: Բայց սա այն դեպքն է, որ հենց ներսում կարիք կա ցուցադրելու` թեկուզ մեզ օգնության ձեռք մեկնած հումանիստներին ճանաչելու համար: Կա նաև կարծիք, որ «Փրկության քարտեզը» պետք է ցուցադրվի հանրապետության դպրոցներում ու բուհերում: Դուք այս հարցով դիմե՞լ եք կրթության և գիտության նախարարությանը:
-Դիմել ենք ԿԳ նախարարությանը, բայց որևէ պատասխան չենք ստացել: «Փրկության քարտեզը» դիտելուց հետո մեր հայրենակիցներից շատերը խոստովանում էին, որ ամոթի զգացում ունեցան, որ տեղյակ չեն եղել երախտավոր կանանց պատմություններին: Ես կարծում եմ` այս ֆիլմի պատմությունը պետք է իմանա յուրաքանչյուր հայ: Ասեմ նաև, որ արտերկրում ֆիլմի ցուցադրման համար ՀՀ արտաքին գործերի և սփյուռքի նախարարությունների օժանդակությունն ու երաշխավորությունը դեռևս չի հաջողվում ստանալ: Նրանք այդ ցուցադրումները երևի համարում են կոմերցիոն և մտածում են, որ դա իրենց գործառույթներից դուրս է:
-Ֆիլմում նոր փաստագրություններ կան: Որտեղի՞ց եք ձեռք բերել նյութերը:
-Օգտվել ենք տարբեր երկրների թագավորական, ազգային արխիվներից, միսիոներական կազմակերպությունների և անձնական պահոցներից, թանգարաններից, խորհրդատուներն են նյութեր տրամադրել: Այդ կազմակերպություններում մենք նկարահանումներ ենք իրականացրել՝ նույնիսկ չունենալով նախնական պայմանավորվածություններ: Մեզ ամենուր սիրով, անվարձահատույց ընդառաջել են, երբ իմացել են՝ ինչի մասին է ֆիլմը: Իսկ մեզ մոտ որոշ տեղերում այլ վերաբերմունքի արժանացանք: Մեկուկես տարի զուր եղան իմ ջանքերը Ցեղասպանության ինստիտուտ-թանգարանից գոնե մեկուկես էջ նյութ ստանալու: Ավելին, սահմանափակվեց նաև այնտեղ մեր նկարահանումների հնարավորությունը, իսկ Կոմիտասի անվան թանգարանում ընդհանրապես մերժեցին նկարահանումներ կատարելու մեր խնդրանքը: Նյութեր փնտրելու հարցում զուր ժամանակի կորուստ ունեցանք այդ պատճառով, բայց երբ դիմեցի պատմության ինստիտուտի տնօրենին, ի պատիվ նրանց, 7-10 օրերի ընթացքում մեզ տրամադրեցին մոտ 150 էջ պարունակող ահռելի ծավալի նյութեր:
-«Փրկության քարտեզը» շարունակություն կունենա՞: Մանավանդ որ ի սկզբանե միտք եք ունեցել անդրադառնալու ոչ թե 5, այլ 18 բարերարների պատմությանը:
-Իրականում մեզ օգնության ձեռք մեկնած հումանիստներն ավելի շատ են: Գուցե հպանցիկ ակնարկվել է նրանց մասին, բայց ինչպես հարկն է չի ներկայացվել: Հրեաները 6000 երախտավորի են մինչ այժմ տարբեր միջոցներով ներկայացրել` այդպես նաև իրենք իրենց բարձրացնելով:
Գիտեք, ցանկությունը, նպատակասլացությունը, համբերությունը որքան էլ մեծ լինեն, ամեն ինչ սահման ունի: Չես կարող ամբողջ կյանքում պայքարել, դռներ ծեծել: Կանդրադառնամ, եթե կինոյի ոլորտում իրավիճակը փոխվի, կամ գտնվեն աջակիցներ, ներդրողներ: Շատ նախագծեր ունեմ, որ կյանքի չեն կոչվել` ժողովրդի բարերարների մասին, սփյուռքահայ մտավորականների, հայկական համայնքների և այլն: Սրանք նույնպես պետական, ազգային նշանակություն ունեցող թեմաներ են: ՈՒնեմ նաև խաղարկային ֆիլմերի հետաքրքիր գաղափարներ:
Կուզեի մեջբերել վաղամեռիկ, տաղանդավոր ռեժիսոր Բագրատ Հովհաննիսյանի խոսքերը, որին ես լիովին համակարծիք եմ. «Ես հավատում եմ ճակատագրին, որ դեռ կարող ենք լավ ֆիլմեր նկարել, եթե մենք լինենք ՄԵՆՔ»:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1917

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ